Vietcong a Vietcong fist alpha

Vietcong 2

 
Vietcong 2 - Odkaz - odkaz-vietcong-2-down.jpg

Vietcong 2 - Patch 1.10

Odkaz na tento doplněk z portálu www.2kgames.com

https://www.2kgames.com/support/patches/Vietcong2_v1_10.zip
Vietcong 2 - Odkaz - odkaz-vietcong-2-down.jpg

Vietcong 2 - Patch 1.10

Odkaz na tento doplněk z portálu www.scorpions.cz

https://vietcong.scorpions.cz/data/vc2/download/patche/Vietco...
Vietcong 2 - Odkaz - odkaz-vietcong-2-down.jpg

Vietcong 2 - Patch 1.10

Odkaz na tento doplněk z portálu www.cenega.cz

https://www.cenega.cz/patches/50_VC2.ZIP
Vietcong 2 - Odkaz - odkaz-vietcong-2-down.jpg

Vietcong 2 - Patch 1.10

Odkaz na tento doplněk z portálu www.vietcong-customs.com

https://195.200.192.250/vcstore2/patches/Vietcong2_update_1_1...
 

 

Daniel Boone

 
 
Hlavní postava, za kterou budete hrát všechny mise. Je to dost oráchlý Američan, Pocházíte z Kentucky (odsud ta drzost) a jste členem speciálních jednotek, které měli pomáhat jihovietnamcům ve výcviku proti severu. Jeho hodnost je kapitán.

Poručík Tommy Lawson

 
 
Mladý kluk, který se dobrovolně přihlásil do armády, aniž by věděl, jaké hrůzy válka přináší. Mimochodem je to váš týmový radista.

 

Dutch

 
 
 
Váš týmový ženista, který vám nosí munici. Dokáže si také slušně pohrát s trhavinou a jinými vymoženostmi.

Plukovník Lewis

 
 
Váš nadřízený, který velí táboru v Hue. Je to válečný veterán, takže v¨í, jak se věci mají a proto nechce nic ponechat náhodě.

kapitán Randolph Rigley

 
 
 Kapitán Randolph Rigley je 35letý kapitán USMC z Jacksonu ve státě Mississippi. Jeho předci bojovali proti Unii pod velením generála Leeho. Profesionální voják, který vstoupil do armády ihned po střední škole, si o sobě myslí, že bojuje podle nejlepších tradic námořní pěchoty. I když můžeme být jeho přístup efektivní, často má za následek velké ztráty v jednotkách, které pod něj spadají. I přes to ho mají jeho vojáci rádi a respektují jeho zkušenosti.

poručík Thrang

 
 
Jeden z důstojníků ARNV, kteří mají na starosti obranu Hue. Většinou je ale v místním bordelu.

Seržant Hawkins

 
 
Toto je hlavní postava z prvního dílu hry. Pokud si pamatujete evakuaci Nui peku, tak potom část jednotky zamířila sem. Potkáte ho v místním bordelu.
 

seržant Baker

 
 
Další z velitelů jednotky, která brání Hue. Je to Američan, ale v baru se trochu víc opil

  major Welsh

 
 
Velitel tábora na opačné straně města Hue. Potkáte ho na večírku, který pořádá starosta.
 

major Thu

 
 
Důstojník jihovietnamských jednotek ARNV, který zajišťuje obranu v okolí města, aby se sem nikdo nedostal.

 kapitán Rosenfield

 
 
Starý známý kapitán z prvního dílu, který se po dobytí jeho základny podíval i do Hue. Potkáte ho na oslavě Tetu.
 

kapitán Soat

 
 
Kapitán vojáků ARNV, který prošel speciálním výcvikem. Byl proto také přidělen jako velitel stráže starosty a má kancelář nedaleko radnice.

starosta Hue

 
 
Velice vážený člověk a místní starosta, kterého potkáte na oslavě. Při útoku na radnici ale přijde o život.

Jimmy Davis

 
 
Reportér, který přijel do Hue natočit pár akcí proti místním Vietnamcům.
 

Peter Schulz

 
 
Kameraman, který přijel společně s Davisem udělat pro televizi nějakou pořádnou nahrávku. Je mu ale špatně při letu s vrtulníkem                                                                                              

 

 Cober Cample
 
Týmový zdravotník, bez kterého se prostě neobejdete. Při přestřelce má plné ruce práce s raněnými kluky okolo.
 

Seržant Robert Stone Jackson

 
 
Stone je asi nejsilnějším chlapem v partě, protože tahat kulomet M60 je opravdu dřina. Leckdy vám svojí krycí palbou zachrání život a to je úctyhodný výkon.
 
 
 
 

Vracíme se tam zpátky, Pane nás ochraňuj, zpátky do údolí Ashau. Myslel jsem, že už nikdy více, ale kdo tady v pralese uslyší vaše modlitby? Bůh je daleko, v srdci většiny z nás už pro něj nezbývá žádné místo. Obracíme se na něj proto, že se to od nás jako od Američanů očekává a budeme tak pokrytecky činit do té doby, než kulka Vietcongu přetrhne slabou nit mezi životem a smrtí a setkáme se s ním tváří v tvář…

Od chvíle, kdy jsme se v družném partnerství s nepostradatelnou M-16 poprvé zanořili do hustých křovin Vietnamské džungle a okusili na vlastní kůži strach z žáru krutých bitev, uplynula již nějaká doba a my, dávno otrlí veteráni pokrývající pažby svých zbraní zářezy za každého prokazatelně mrtvého nepřítele, jsme netrpělivě čekali na pokračování. K tomu nakonec opravdu došlo a datadisk Fist Alpha na sebe naštěstí nenechal čekat dobu delší, než nezbytně nutnou.

Pro případ že původní Vietcong někdo z vás nezná – povídat si budeme o válečné 3D akci, kterou mají na svědomí všem hráčům snad notoricky známé týmy Pterodonu a Ilusions Softworks. O její hlavní náplni, potažmo historické i zeměpisné lokalizaci, nemůže být doufám na základě již výše napsaného žádných pochyb – opět tedy povedete svou jednotku vstříc neznámým a nebezpečným hlubinám pralesa, kde každá drobná nepozornost předznamenává smrt z rukou ve skalách ukrytého snipera. A již na začátku nalezneme také první originální prvek tohoto datadisku, protože – pozor, překvapení – zahrajete si za  postavu seržanta Warrena Douglase, o kterém díky minulému příběhu již dobře víte, že nakonec tak jako zemře.

Milovníci happyendů zamáčknou slzu, my ostatní se můžeme škodolibě radovat. Přestože by de facto mělo jít o pokračování, vlastní děj je tímto situován do období před příletem Steve R. Hawkinse (titulní hrdina Vietcongu) a odehrává se tudíž v minulosti oproti původní hře. Další a poslední novou postavou je - alespoň pro několik prvních úkolů - stopař Nguyen Nham. Ke konci se již ve vašem týmu budou vyskytovat pouze jména notoricky známá, tedy Joe Crocker, P.J. Defort atd.

Nová kampaň

Díky častějším video-předělům vzniká v celkovém počtu nových singleplayer misí poněkud chaos, takže se v tomto ohledu spokojíme s oficiálním údajem zmiňujícím číslo sedm, které se dále může ovšem zvětšovat/zmenšovat úměrně vašemu názoru na to, co všechno vlastně každou jednu konkrétní misi tvoří. Tak jako tak, celkový čas nutný k dokončení nepatří zrovna k těm nejdelším a leckde mi přišel být i trochu natahovaný - například zbytečně dlouhými pochody, během kterých se toho zase až tak moc neděje (osobně doporučuji pozorovat pro zabavení se poletující pestrobarevné motýlky, či jiné zástupce fauny).

  

Přestřelka ve skalách * Místo masakru * Pokus o ostřelování lián

V tomto ohledu mě poněkud konsternoval už průběh první mise (záchrana sestřeleného letce), kdy mě v jisté fázi stopař po potvrzení rozkazu „hledej pilota“ sebevědomě vlekl džunglí k vraku letadla, u kterého byl ukryt jeden z nepřátel a teprve po jeho likvidaci si celou záležitost rozmyslel a vydal se zase směrem opačným. Když už jsem jednou u popisu pracovní náplně, rovnou uvedu, že se postupně dočkáte i bitvy o chrám, prolézání podzemí (zábava na delší dobu), obrany tábora a dalších podobných zpestření všedního dne profesionálního vojáka. Na datadisk celkem slušné, ne?

Dojde znovu i na útok ze vzduchu, nejvíce však odolnost vašich nervů prověří závěr, který klade značný důraz na tichý pohyb terénem a nenápadnou likvidaci protivníků a kdy se největší prioritou stává nevyvolat předčasně poplach – tady by možná bývalo stálo za to i trošku ubrat. Orientace v terénu není nijak složitá, obvykle vás na správnou cestu navádí přímo struktura levelu, k dispozici je i mapa nebo již zmiňované služby vašeho stopaře. I to má mj. za následek, že v případě skutečně intenzivního hraní lze kampaň Fist Alphy uzavřít tak za jeden - dva dny a to není opravdu mnoho. Takže se nabízí otázka co dál.

Pro její vhodné zodpovězení se mi asi nejvíce zamlouvá zmínka o variantě misí samostatných, kdy si vyberete mapu, stranu konfliktu, počet agresorů i členů ve vlastní skupině a s vhodnou výzbrojí vyrazíte do akce – na nějaké questy tentokrát zapomeňte, jde pouze o jeden velký masakr, který vám dá i na normální obtížnost slušně zabrat. Prakticky totéž v bleděmodrém je samostatná bitka, jen s tím rozdílem, že jednotlivé úseky, ze kterých můžete volit, se zde budou odkrývat až v závislosti na tom, jestli tyto napřed dokončíte přímo v kampani - a právě tady již také bude jejich finální počet vyšší než sedm. Otázku jak dlouho vás bude bavit hrát znovu to stejné, byť se zajímavými inovacemi, které umožňuje právě i volba vlajky (za Vietnamce začínáte obvykle na jiných pozicích, než za Američany), ponechám ke zodpovězení každému z vás, u mě osobně to však příliš dlouho nebylo.

  

Jeden na jednoho, to je fér * Pohled na svět skrze závoj vodopádu * Idylka v horách

Zapomenout nesmím ani na trénink, který se již tradičně u válečných titulů Ilusions Softworks stává velmi zábavnou součástí hry a navíc v rámci čtyř sekcí prověří široké spektrum vašich schopností předtím, než naostro vyrazíte do akce – ale ruku na srdce, kdo by zkoušel Fist Alpha, aniž by si ještě předtím nezahrál Vietcong a to již minimálně proto, že datadisk ho ke svému chodu vyžaduje (podotýkám, že v případě Fist Alpha CZ to musí být taktéž verze česká).

Ve více se to lépe táhne

Uprostřed pralesa pocítíte největší strach v noci. V té době němé houštiny ožívají neznámými zvuky a ze spánku vás vytrhávají nelidské skřeky. Někteří z nás preferují boj ve tmě před relativním klidem a neznámem, které nás obklopují přes den, minometné přestřelky před pozorováním stínů mohutných stromů a toho, co se snad skrývá mezi nimi. Jediným rozptýlením se stává pohled na překrásné nebe, poseté milióny hvězd…

Samostatnou kapitolkou je multiplayer a to nejen proto, že Vietcong po síti je záležitostí dokonce i progamingovou. Na co se tedy jeho příznivci mohou těšit? Pro dlouhá virtuální klání je k dispozici 8 nových území připravených na vzájemné měření sil, povětšinou pochopitelně přejatých ze singleplayeru. Dobrou zprávou je, že jsou uzpůsobeny více režimům hry, špatnou pak, že žádné nové módy se nekonají, i když podle manuálu je tomu naopak.

  

Prastaré ruiny znovu zalije krev * Zatím ještě klidný přístav * Který povel teď?

Zmíněný Turn Table je už totiž obsažen i v patchi 1.41, přesto ale ještě ve stručnosti uvedu jeho popis – útočící tým se pokouší o obsazení určitého počtu vlajek, které současně slouží jako pozice respawnů jeho členů, oproti tomu tým bránící se jim v tomto snaží zabránit. Jakmile dojde k obsazení poslední vlajky, role se prohodí a po odehrání dvou kol získává bod ten z obou týmů, který získal vlajky pod svou kontrolu rychleji. Ať už se ale rozhodnete pro mód jakýkoliv, při dostatečně rychlém připojení k Internetu si můžete v klidu zaválčit až v 64 lidech současně a to již bude samo o sobě pro mnohé jistě dostatečným důvodem k vynechání snídaně, oběda i večeře.

Nová palebná síla

Ctitelé zbraní již určitě netrpělivě na tuto část čekají, takže nebudeme nic protahovat a přejdeme rovnou k rozborce. Prvním novým kouskem do sbírky se stává automatická puška M -14, využívaná - s namontovanou optikou - především jako kvalitní a přesná odstřelovačka. Z podobného soudku je i Sovětský Tokarev SVT1940, po roce 1940 dodávaný s PU optickým zaměřovačem. Starého dobrého známého bezpochyby reprezentuje samopal Sten MK II, který je v různé verzi a provedení k vidění snad v každé druhé válečné hře. Pokud je nepřátel více pohromadě, nenahraditelnou službu prokáže lehký kulomet Děgtjarev DP (zemi původu snad netřeba uvádět), disponující rychlostí střelby 550 ran za minutu.

  

Z bezpečí bunkru se střílí dobře * Ale venku je to už horší * Jen mi nikam neuhýbej

Na samotný závěr jsem si nechal svůj oblíbený samopal Škorpion vz. 61, pocházející z domácích luhů a hájů. Věřte, že i přes své menší rozměry dokáže zblízka natropit slušnou paseku. Poslední vylepšení již jmenovaných - i starších miláčků - je bajonet (lze připevnit na hlaveň vybraných zbraní), který jsem ale osobně v akci prakticky nevyužil a spíše se držel klasického nože. Pozor, klávesa pro jeho nasazení není předem definována a je nutné si ji nastavit!

To je všechno?

Zájemce o různé historické údaje ohledně způsobu vedení boje v džungli snad alespoň částečně uspokojí deníky, které obsahují nejen řádky o vašich misích a nových úkolech, ale k vidění jsou právě třeba i skici různých typu pastí líčených v té době s elánem na příslušníky Americké armády etc. Grafické zpracování je v podstatě totožné s původním Vietcongem, žádné propastnější změny jsem nezaznamenal, snad u skinů jednotlivých postav.

Povětšinou je ale nejpodstatnější složkou zeleň, zeleň a ještě jednou zeleň ala Ptero-Engine II. Vše samozřejmě s možnosti ovlivňovaní detailů, rozlišení (1280x1024 bych se slabším PC neriskoval) a vůbec přizpůsobení vaší HW konfiguraci. Závěrem se chci ještě dotknout úrovně lokalizace a dabingu. Ten mi přišel opravdu kvalitní a jak je u Illusions Softworks dobrým zvykem, nechybí v něm drsné vojenské hlášky, za jejichž (zde nepublikovatelný obsah) by se nejspíš leckdy zastyděl i Pepek námořník. Nechybí ani patřičná porce vojenského černého humoru - to všechno pochopitelně Vietcong na straně jedné přibližuje realitě a na straně druhé vzdaluje hráčům z mladší věkové kategorie.

 

zdroj: doupe.cz

 


 

 

© 2011 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode